De laatste dagen :-(

3 april 2017 - Melbourne, Australië

Plotseling staat het einde van de vakantie al voor de deur. Jeetje wat gaat dat snel. Nog maar een paar dagen. Wel erg leuke dagen! We arriveren in Swan Hill, een dorpje aan de Murray River. Camperen aan de rivier, we boffen met het caravan park. We wandelen een paar kilometer langs de rivier en gaan weer verder naar Echuca, waar ze een aantal leuke toeristenattracties hebben. De Wharf, een straatje waar alle oude winkeltjes en werkplaatsen zijn behouden in de originele staat. Het hoogtepunt echter zijn 5 originele radarboten met stoommotoren die geheel in de originele staat zijn hersteld. We nemen een boottocht in zo'n radarboot en het is echt een hoogtepuntje. De stoommotor is geheel origineel en opengewerkt om te bekijken tijdens het varen. Werkelijk prachtig! Sissend en puffend gaan we een uurtje heen en weer over de Murray river. Bij het aanleggen wordt de motor omgekeerd gestart, de boot heeft geen versnellingsbak.

Dan Bendigo, een oude goudmijnstad die best groot is, zo'n 100000 inwoners. Hier hebben ze voor de toeristen een goudmijn opengehouden. We gaan 64 meter ondergronds en krijgen allerlei mijnwerkapparatuur gedemonstreerd. Wat een kabaal en wat een zwaar werk!

Tenslotte Melbourne. Hier ontmoeten we Janet, haar broer met gezin en haar ouders. Janet was een half jaartje Yannick's australische moeder. Het is erg gezellig, de gehele familie daar is erg aardig en flink universitair gevormd! Wat een stel intellectuelen. We hebben leuke discussies. Na een dagje stappen met Janet is het zover. We nemen afscheid en uberen naar het hotel vlakbij het vliegveld. Deze blog is de laatste, vanuit de terminal. We hopen dat jullie het leuk hebben gevonden! Wij in ieder geval wel :-)