Nazomeren

27 maart 2017 - Goolwa, Australië

Na Eyre peninsula keren we terug richting Adelaide. Het wordt mooi weer, dus we gaan lekker nazomeren. We beginnen met een Zaterdagavondje stappen in Adelaide. Eerst wat borrelen in de Botanic Bar en daarna eten met live muziek in het Stag Hotel. Dat bevalt goed! Het is toch een beetje merkwaardig in Adelaide. Het uitgaansleven begint aan de oostzijde van North Terrace en is daar erg universiteitsachtig. Allemaal keurige mensen die rustig en beschaafd een drankje drinken dan wel dineren. Vervolgens langs Hutt street richting Rundle street blijft het allemaal vergelijkbaar, totdat je Rundle street zelf ingaat. Dan wordt het snel luidruchtiger en minder beschaafd. Aan het eind van Rundle street is het Tokkieniveau door het plafond geschoten en waan je je in een aflevering van Jersey Shore. Apart!
Zondag wordt het 34 graden en gaan we nog een dagje strand doen in Brighton. Hadden we al gedaan, dus dit is gewoon even lekker genieten van bekende dingen. De avond is enorm warm en zwoel, we gaan erg laat naar bed en hebben zelfs even moeite om in slaap te komen door de warmte!
Wat een contrast de volgende ochtend. Koud, regenachtig en snel wegwezen. Op naar Victor Harbor aan de oostzijde van het schiereiland. Dat is een typisch vakantiedorpje en het is er mooi weer. We spelen de toerist door de paardentram naar Granite Island te nemen. Lekker lunchen in een door Lonely Planet aanbevolen hotel en door gaan we naar Goolwa. Wat een namen toch. In Goolwa gaan we in het oudste hotel een wijntje en biertje drinken en we raken in gesprek met een Brits/Australisch stel die uit Darwin komen. Ze hebben besloten de hitte daar te verlaten en hebben hun spulletjes in eenzelfde busje als de onze gegooid (Mitsubishi L300). Ze zijn langs de westkust naar Perth getrokken en via de Nullarbor highway naar Goolwa waar ze een huisje en werk willen gaan zoeken.
We gaan naar een caravan park in Goolwa en gaan slapen. Onze laatste nacht in dit gebied! Morgen 500 km naar het oosten. De Murray river en de goudmijnen lonken....

1. Hans Wernars:
    28 maart 2017
    Hoi Willem en Frouke,

Blij dat jullie in het zuiden zitten. Het spookt aardig in het noorden met orkaan "Debbie"

Nog een fijne vakantie.
  2. Anke:
    1 april 2017
    Heb jullie even gemist doordat ik druk was. Even tijd. Jammer dat jullie niet verder noordelijk hebben kunnen gaan. Ik vermoed dat er vast nog veel moois en leuke ervaringen zijn in de komende tijd. In ieder geval mooie zonsondergangen en zee gezichten!