Levendig Melbourne

11 februari 2017 - Melbourne, Australië

Melbourne doet er alles aan een wereldstad te zijn/worden. Via het uitgebreide openbaar vervoerssysteem komen we naar Queens street, en lopen langs de Yarra rivier naar Federation Square, het epicentrum van de stad. Je komt dan over de  Sandridge brug, waar plaquettes staan uit vele landen waarop aangegeven hoeveel immigranten er vandaan gekomen zijn en om welke redenen. Australie profileert zich net als Amerika als immigratieland. Vanuit federation Square lopen we een wandelroute die de Arcades wandelroute heet, door allerlei steegjes en winkelgalerijen met leuke restaurantjes en hippe winkeltjes. Daarna een hop-on hop-off bus langs alle touristische plaatsen waarna we in de havens (Dockyards) uitstappen. Dit gebied wordt geheel herontwikkelt tot moderne verticale suburb. Volgens mij mooi wonen daar! Borrelen en avondeten om vervolgens de zonsondergang te zien vanaf de 88e verdieping van de Eureka tower (hoogste van Melbourne), het Skydeck. Daarna zie je alle lichten in de stad opkomen, erg fraai. Dan nog lekker een wijntje/biertje aan de Southbank, waar hippe bars zich over kilometers uitstrekken. Hoop herrie en veel jonge mensen, levendig! Moe maar voldaan terug in de bus naar de camping.

1. Annemiek:
    11 februari 2017
    Lieve Frouke en Willem
    Wat een heerlijke ervaringen in jullie hippe bus ! Heel veel verder plezier
    Groetjes
    Annemiek
  2. Bert en Tien:
    12 februari 2017
    Hmmm!! Smullun van de verhalen en de mooie foto's!
    Ga zo door❤