California Dreaming

1 maart 2017 - Alice Springs, Australië

Het wordt warm, erg warm. Een hogedrukgebied heeft zich genesteld boven Adelaide en de temperatuur schiet omhoog naar 36 graden. 28 graden s'avonds om 9 uur! Dus: naar de beach. Gelukkig is Adelaide bekend om zijn stranden aan de westkust van de peninsula. Glenelg, Brighton, allemaal dorpjes die veel lijken op de beach cities ten zuiden van Los Angeles: California Dreaming. We nestelen ons op Brighton Caravan Park op een prachtig campeerplekje en beginnen een paar dagen strandvakantie. Frouke en ik verbazen ons over over de gelijkenissen met Newport Beach, het dorpje naast Fountain Valley waar we drie jaar woonden in Californie.

Op het strand beleven we de intensiteit van het Australische watersportleven. We liggen nog maar net als er een horde surfertjes met leraar vanuit het Brighton Surfers Rescue Safe Club gebouw naar buiten komen en een intensief lesprogramma beginnen. Daarna komt er een groepje kayakkers met instrukteur en vervolgens een groep 60-80-jarigen die ook aan een flink trainingsprogramma beginnen (rennen over de beach!). Wow, dat hebben we in de USA nooit gezien..

Hmmmm, we gaan een paar dagen offline :-)

1. Hugh:
    1 maart 2017
    Hi Californians, zelf vond ik New Zeeland een heel aangename mix van Va en de UK. Kan me voorstellen dat dat in zuid Australië ook zo is. Veel plezier, maar dat lukt wel zo te lezen en te zien aan de foto's / filmpjes :-).
  2. Marjan:
    2 maart 2017
    Hi ouwe hippies, good old memories!!
    Have fun en relax xx
  3. Anke:
    4 maart 2017
    Af en toe heb ik nu tijd om een stukje te lezen. Wat heerlijk, jullie reis. Je ziet weer veel en kunnen lekker ontspannen. We reizen hierdoor een beetje mee en dat is erg leuk! Dank voor de blogs en foto's.