Yorke peninsula

6 maart 2017 - Port Pirie, Australië

Na 2 heerlijke stranddagen in Brighton/Glenelg aan de kust bij Adelaide moeten we ons even oppeppen om weer te vertrekken. We willen nog veel zien en dan moeten we dus niet op het strand blijven hangen! Op naar Yorke peninsula, een flink schiereiland van zo'n 150 km lang net ten noorden van Adelaide. De Australiers zijn er lyrisch over en inderdaad, het is een mooi glooiend landschap maar wel wat eentonig. Dat veranderd als we bij Innes National Park aan het uiteinde komen. Dit is waarschijnlijk de mooiste kust die we ooit gezien hebben! Foto's gaan volgen natuurlijk. Prachtige rotsformaties, baaien en baaitjes, afgewisseld met mooie stranden. We kijken onze ogen uit. We overnachten op een prima maar winderig caravan park en vertrekken dan naar het noorden. We bezoeken een aantal Australische dorpjes (Moonta, Wallaroo en Kadina. Je waant je in Midwest USA) en eindigen in Point Pirie. De woestijn komt nu snel dichterbij! Het begint al een beetje te kriebelen. Toch wel spannend, die enorme Outback.

1. Marjan:
    6 maart 2017
    Gezellig weer een vervolgverhaal van jullie bij mijn ontbijt, heerlijk om die mooie natuur mee te beleven ♡
  2. Anke:
    8 maart 2017
    Wel benieuwd naar de foto's nu. Een behoorlijk schiereiland dus en een 'cadeau' aan het eind. Wallaroo klinkt naar koala's of zijn daar andere 'dingen' te bezichtigen?
  3. Anke:
    8 maart 2017
    Trouwens een goede tijd in The Outback alvast gewenst!