GOR vervolg

16 februari 2017 - Port Campbell, Australië

Na een luie ochtend in de zon, rijden we vanuit Wye river naar een plek waar het vol zou moeten zitten met wilde Koala's. Vol valt wel mee, maar daar en verder onderweg zien we die dag uiteindelijk 5 wilde koala's. Bijzondere dieren die niets lijken te doen behalve slapen. Eentje wordt uiteindelijk actief en klimt verder een boom in, maar dat is dan ook alles....
We rijden naar Olympic Bay en wandelen het dorpje langs (en stoppen natuurlijk voor een lekkere capuccino/thee). Daarna vervolgen we de Great Ocean Road een stukje landinwaarts en weer opnieuw naar de kust, en overnachten in Cape Otway caravan park, waar we opnieuw Koala's tegenkomen.
De volgende dag gaat em worden: de 12 apostelen. Eerst bezoeken we nog Johanna Beach (vernoemd naar Willem's moeder) maar daarna naderen we het hoogtepunt van de GOR: de 12 apostelen. Een serie zandsteenformaties die stand gehouden hebben tegen het water terwijl de kust zich verder terugtrok. Erg mooi, maar eigenlijk zijn we nog meer onder de indruk van wat er 5 km naar het westen te zien is. Razorback rock en meer fraaigenoemde rotsformaties trotseren net als de 12 apostelen de beukende zee.

Na een overnachting in Port Campbell worden we opnieuw van de camping af getrapt. Te lang gelanterfantert en dan blijkt dat de check-out tijd eigenlijk 10u00 is. Nu wordt het weer snel slechter. Door regen heen zien we nog diverse mooie zandsteenformaties aan de kust. Dan naar Warrnambool. Onderweg gaat het "check engine" lampje branden, ai. verder rijdt het busje prima. Vals alarm? Na tanken (weer 1 op 10, prima) gaat het lampje uit. Zal dus wel meevallen. In Warrnambool vinden we voor het eerst sinds Melbourne een enorme Mall. Flink inkopen doen (bij een Aldi!!) en dan door naar een camping.

1. Tien en Bert:
    16 februari 2017
    Dank voor de update lieverds!
    Bijzonder om koala's te zien. We zijn ook benieuwd naar de foto's van de mooie rotsformaties.
    Liefs,
    Bert en Tien
  2. Marjan:
    18 februari 2017
    Zo te zien, horen en lezen maken jullie t goed down under. Prachtige opnames! heb je nog een koala op de gevoelige plaat vastgelegd?
    have fun♥♥ marjan
  3. Anke:
    19 februari 2017
    Nu even alleen foto's gekeken, later lees ik wel. Heel erg leuk om jullie zo te zien. Mooie plekken.

tot lees,

Anke