Great Ocean Road

15 februari 2017 - Torquay, Australië

Het plaatsje Torquai waar we overnachten is zo'n beetje het begin van de Great Ocean Road. Een weg die door teruggekeerde WW1 soldaten is uitgehakt in de kust tussen Melbourne en Adelaide als werkverschaffing maar ook als eerbetoon aan hun gevallen kameraden. De weg meandert langs de kust en gaat langs vele surfstranden. Dit gebied kent vanwege de botsing tussen de Indische en zuidelijke oceaan de hoogste surf van Australie, en dat is te zien! Vele surfers halen indrukwekkende toeren uit. We passeren door Anglesia en komen in Aireys Inlet waar vele toeristen Split Point bezoeken, een punt waar de Indische en Zuidelijke oceaan op elkaar botsen en de zee heftig ruig is. Na een lekkere cappuccino en smoothie op weg naar Lorne, een lieflijk stranddorpje waar we aan het strand een wijntje en borrelhapjes nuttigen. Dan langs een prachtig deel van de kustweg naar Wye River, waar we net voor sluitingstijd van de receptie nog terecht kunnen op de Big 4 campground, prachtig gelegen aan de Wye rivier (in dit jaargetijde een ministroompje). S'avonds toch wel weer koud, ai. We bakken een hamburger op de campBBQ en zijn alweer door de dag heen...