De Grampians

20 februari 2017 - Halls Gap, Australië

Vanaf Warrnambool vervolgen we onze reis het binnenland in richting The Grampians, een "verloren" bergketentje tussen Melbourne en Adelaide in. Eigenlijk maken deze bergen nog onderdeel uit van de Great Divide (de lange bergketen Noord-Zuid in het oosten van Australie), maar zijn dus een soort westelijke uitloper. We rijden met prachtige zon vanuit Dunkeld het national park in en worden getrakteert op fraaie uitzichten (foto's volgen). In Halls Gap bezoeken we het Visitor Centre en krijgen we adviezen over de bezienswaardigheden. De Boroka lookout, MacKenzie Falls, Reed Lookout en de Balconies. Dan wordt het koud! S'nachts 4 graden, we zoeken toevlucht tot de Camp Kitchen van het Big4 caravan park. De volgende dag is een regendag helaas. Dus op naar het Cultural Centre, waar uitvoerig informatie is over de Aboriginals, en dan vooral over de verschrikkelijke omstandigheden die ze hebben gehad sinds de blanken in 1834 het binnenland introkken. Ze zijn vrijwel volledig uitgeroeid geweest. The drama lijkt veel op het verhaal van de Indianen in Amerika.