Op weg naar Adelaide

23 februari 2017 - Meningie, Australië

Vanuit de Grampians vervolgen we onze weg de woestijn in, Little Desert National Park. We komen op een prachtige gratis camping aan die, op een Franse familie na, geheel leeg is. Wat een sterrenhemel! Na een heerlijke nacht slaap beginnen we s'ochtends met een lekker kopje thee. En dan begint het: de vliegen! Eerst een paar bij het ontbijt, daarna worden we er gek van. Het wordt deze dag 26 graden, niet eens zo warm, maar er is volle zon en de vliegen hebben er zin in. We maken een lekkere wandeling door Little Desert maar terug op de camping krijgen we er toch wel een beetje de pest in. Overigens: deze dag draaien we op zonnestroom! De zonnepanelen zijn aangesloten en houden de hele dag de koelkast koel en de opladers opgeladen. S'avonds verdwijnen de vliegen, steken we een kampvuur aan en Life is weer goed. S'ochtends snel weg voordat de vliegen komen. Het wordt die dag 34 graden dus een goede test voor onze woestijnvastheid. Alles gaat perfect. We rijden langs Pink Lake (echt roze zoutmeer), drinken lekker thee/cappuccino in Nhill, en doen inkopen in Borderville nadat we de grens met South Australia zijn gepasseerd. Dan door naar Kingston SE, waar we opnieuw prima staan op een gratis camping aan zee. Prima, maar dan begint het s'avonds te stormen en vluchten we naar een beschut plekje.

Vanuit Kingston gaan we Goorong National Park in, een wetlandsgebied. We bezoeken vele mooie uitzichtspunten en wandelen nog wat. Dan wordt het tijd voor een luxe caravan park met douches en internet! We hebben een heerlijke avond in Albert Lake Top caravan park, van waaruit dit blog is geschreven en verstuurd.

1. Marjan:
    23 februari 2017
    Heerlijk al die afwisseling, zie t helemaal voor me hoe jullie vluchten voor vliegen en door de woestijn tuffen.