Kings Canyon

17 maart 2017 - Alice Springs, Australië

Na Uluru en de Olga's voelen we ons al redelijk verwend. Kings Canyon is de volgende bezienswaardigheid. Niet direct naast de deur, want de afstand tussen Uluru en Kings Canyon over de weg is ruim 300 km. We gooien de tank vol voor een Europese prijs (2,02 dollar per liter, terwijl we in Adelaide 1,15 hebben betaald!) en gaan op weg. De airco staat vol te blazen (niet dat die erg indrukwekkend is in ons busje) maar je brandt bijna je vingers aan de voorruit. Na een zeer snelle lunch waarbij we moeten vluchten voor de vliegen arriveren we bij Kings Canyon Resort. Dit is in de 60-er jaren opgezet door een enthousiaste familie die vond dat Kings Canyon zo mooi was dat meer mensen hem moesten zien. Ze hebben zelfs na lang lobbyen de weg geasfalteerd gekregen!
Op de camping vallen de vliegen en muggen gelukkig erg mee en de volgende dag gaan we vroeg op weg voor de Rim Walk. Zoals de naam al zegt loop je dan de Canyon in en uit langs de bovenrand. Ter hoogte van de Garden Of Eden steek je de kloof over en loop je via de rand weer terug. Die wandeltocht behoort tot de mooiste die we ooit gemaakt hebben. Kings Canyon is op zich al erg fraai, maar deze wandeltocht is extreem goed opgezet. Ik zal er verder met woorden niet over uitwijden, want de foto's gaan genoeg zeggen. S'avonds hebben we nog een erg gezellige avond met Colin en Sharon, een leuk stel Australiers die per toeval al sinds Coober Pedy precies gelijk met ons optrekken. De volgende ochtend gaan we uit elkaar want zij gaan vanaf Kings Canyon terug naar Adelaide, terwijl wij naar Alice Springs gaan, de "hoofdstad van de woestijn", met 27000 inwoners! Het lijkt wel een echte metropool :-)
Alice Springs is 480 km over de weg. Je moet hier in het centrum van Australie geen hekel aan autorijden hebben....

1. Lianne:
    18 maart 2017
    Hoi Frouke en Willem,
    Wat leuke om jullie blog te lezen, volgens mij hebben jullie het heerlijk! Wij krijgen zo ook veel zin om met een camper rond te gaan trekken. Geniet van jullie prachtige reis!
    Groetjes van Peter, Lianne en Thijs (de buren)