Waarom Australie?

3 februari 2017 - Best, Nederland

Jullie zullen je misschien afvragen waarom we zo graag naar Australie gaan. We zijn er al eens geweest en er is zoveel te zien in de wereld. Australie doet ons denken aan ons leven in Californie, maar dan "no worries". Een heerlijk klimaat (mediterraan aan de kuststeden), vooral in onze winter als het daar zomer is. Het binnenland is voor een groot deel woestijn zoals in de Sahara en ZW-USA, en die vinden we prachtig. Ook de enorme leegte is fascinerend. Australie heeft 23 miljoen inwoners (nog geen anderhalf keer NL) waarvan 16 miljoen in 5 grote steden woont. Het is bijna zo groot als de USA. Australie is LEEG. Het land heeft veel weg van de USA, maar dan zonder de problemen van de USA. Er zijn geen ghetto's, bijna iedereen heeft het goed. Het is er schoon. Het binnenland lijkt wel het wilde westen. En er is veel mooie natuur en vreemde dieren. Omdat Australie al een paar honderd miljoen jaar een eiland is is de flora en fauna compleet anders dan elders in de wereld. Al met al: We hebben er zin in!