Woestijn, heet!!

14 maart 2017 - Yulara, Australië

Vanaf Port Augusta wordt het heet. Normaliter zou het in maart moeten teruglopen naar zo'n 30-33 graden, maar het loopt steeds op naar 35-38 graden. De eerste nacht camperen we in het wild in de woestijn op een prachtige plek. De zonnepanelen kunnen weer aan het werk en daarna hebben we een fantastische zonsondergang. De volgende dag arriveren we in Coober Pedy. Wat een vreemde plek! Hier worden mijnconcessies uitgegeven aan particulieren voor vrijwel nop, maar wel met een perceel van slechts 50x50 meter. Gevolg is dat je overal in de woestijn mierenhopen ziet van mijnuitgravingen. Het komt chaotisch over. Het stadje zelf is ook apart: de helft van de mensen woont hier onder de grond vanwege de hitte. We bezoeken een ondergrondse bar en gaan daarna eten in een pizzatent die volgens TripAdvisor de beste pizzatent van Australie is. Het is inderdaad erg goed! De volgende dag gaan beide jerrycans vol benzine en vertrekken we 500 km naar de Oase Erldunda, waar de weg splitst in die naar Uluru en Alice Springs. Na een nacht op een prima oase camping (veel gras en zelfs een zwembad!) gaan we op weg naar Uluru. De magische aantrekkingskracht maakt zich van ons meester. En dan, na 240 km, duikt hij op aan de horizon.

1. Anke:
    18 maart 2017
    Wat een mooie kleuren binnen onder de grond. en wat een moeite mensen hebben gedaan om die mooie bogen in de kerk te maken!
    Trouwens dat jullie in die hitte nog wandelingen maken! Petje af. Leuk de video's en jullie stemmen. Apart dat we het vanaf deze gigantische afstand zo mee kunnen leven.
    Foto van struisvogels vond ik erg mooi. Ook lijkt het of je wel erg dicht bij die kangaroo staat om die te fotograveren. Ayer's Rock klinkt erg fraai, foto van een Waterhole geeft een erg mooie indruk, schitterend gewoon!
    Een goede tijd in Adelaide!